Värmen gör något med folk

Det ringer inte mycket till vår helpdesk under de här semesterveckorna. De samtal jag fått är få men något, låt oss säga konstiga. Det verkar som värmen slår mot folks förstånd.
Det är samtal från personer som efter en fem minuter ensidig dialog drar slutsatsen att det inte var mig de skulle prata med och avslutar samtalet utan att jag behöver säga något. Eller personer som inte lyckas logga in då de har glömt vad de heter (ja just det, jag har ju gift mig och bytt namn).

Vinnaren är än så länge personen som ringde till mig och klagade på att det inte har gått att ringa IT-support på flera dagar. Lite förvånad svarade jag att jag bemannat telefonen de senaste fyra veckorna och andra har nått mig utan problem. Så jag frågade vilket nummer personen använt de tidigare försöken och fick till svar att ”det vet väl inte jag”.

Men jag klagar inte, även jag som har möjlighet att sticka in huvudet i en klimatkontrollerad datahall med stadiga 21 grader känner av värmen och får lätt huvudvärk när jag inte ser till att dricka ordentligt. Så jag förstår att personalen ute i verksamheterna som inte kan komma undan värmen blir lite förvirrade ibland.

Andra bloggar om: , , ,