Jag har börjat rensa bland alla mina abonnemang. Genom åren har jag lyckats samla på mig ett och annat. Jag har till exempel fortfarande ett fast telefonabonnemang från Telia som jag aldrig använder. Jag sitter med andra ord och betalar en fast månadsavgift för en tjänst som jag aldrig utnyttjar.
Just nu jagar jag min telefonoperatör och bredbandsoperatör. De är lite småkrångligt att ta sig fram till deras kundservice för att säga upp ett abonnemang. I vissa fall går man igenom en lång procedur med olika frågor och knapptryckningar bara för att sedan få besked att kundservice har öppet under kontorstid och inget annat.
I andra fall får man hjälp direkt, men måste först tacka nej till en rabatt på den tjänst man vill säga upp innan man faktiskt får säga upp tjänsten.
[tags]abonnemang, telefon, bredband, uppsägning[/tags]
Telia-Kundservice
Hejsan!
Jag hoppas såklart att det inte är ditt abonnemang med oss du vill säga upp men jag vill ändå tipsa om att du också kan nå oss via e-post, också för uppsägning av abonnemanget:
http://www.telia.se/privat/kontakt/e-post
Det bästa är att ha sin abonnemang samlade hos en operatör så vi hjälper dig såklart gärna även med att se över dina behov för att finna den lösning som passar allra bäst för dig:)
Jag hoppas att du får en riktigt fin torsdag!
Med vänliga hälsningar,
Camilla Tornberg
Telia Kundservice