Jag har en livförsäkring i Trygg-Hansa som min mamma skaffade när jag var barn, sedan har den uppgraderats stegvis genom mitt liv. Nu har jag som en vuxen man en livförsäkring som inget försäkringsbolag är villig att matcha, inte ens Trygg-Hansa kan erbjuda mig en liknande försäkring om jag försöker teckna en ny försäkring idag.
Så jag har en riktigt bra försäkring.
Men nu har jag fått problem. Jag har fått två räkningar för samma försäkring. Och oavsett hur bra försäkringen är tänker jag inte betala den två gånger.
Jag har skickat ett mail till Trygg-Hansa med en fråga vilken av de två räkningarna jag ska betala. Men efter en stund fick jag ett autosvar att det var minst två veckors svarstid på mail och om mit tärende brådskade borde jag chatta med dem istället. Så jag gissar att jag kommer att jaga Trygg-Hansa imorgon.
Jag ser även att ett företag har märkt en massa kött från olika länder som svenskt kött. Det gör mig lite sur.
Det är inte så att jag tror att kött från andra länder är dåligt kött, men om man nu ska arbeta med märkning av kött ska det vara trovärdigt.
Jag har tidigare blivit förbannad när en massa köttprodukter som dök upp på marknaden med hästkött. Jag har inget emot hästkött, jag är uppvuxen med att äta hästkött. Men det har alltid varit tydligt vad det har varit för kött. Att lura konsumenter är fult.
I Sverige ställer vi hårda krav på köttproducenter. Vi kräver att de deklarerar alla steg i sin produktion med en massa kontroller från olika myndigheter. Det kostar självklart en del pengar. Och det syns på prislappen på svenskt kött. Men det innebär även att vi vet som handlar kött vet hur köttet är producerats.
Jag hoppas att det företag som felmärkt kött försvinner från marknaden så de inte kan fortsätta lura konsumenterna som väljer att köpa svenskt kött.
Jimmy
Godmorgon Frippe!
Såg att du hade skrivit om din försäkring som du har genom oss och att du fått ut dubbla fakturor. Vi har haft ett tekniskt problem som gjort att det har skickats ut dubbla e-fakturor till en del kunder, vilket vi ber om ursäkt för. Kom gärna in på vår chat som idag så tar vi ditt personnummer och ser så att det är på detta viset i ditt fall. Du chattar med oss via denna länk: http://www.trygghansa.se/mailchat
Ha en fortsatt bra dag! Mvh, Jimmy – Trygg-Hansa
Jan
Inga problem Jimmy. Jag pratade med Niklas tidigare i morse och vi har rett ut det hela. Precis som du påpekar har det blivit fel med e-fakturan.